Czy wiesz, że ngo.pl ma swój sklep? Praktyczne poradniki, kursy online Odwiedź sklep.ngo.pl
Jaka część organizacji utrzymuje relacje z firmami prywatnymi? Na czym zazwyczaj polegają te kontakty?
67% organizacji utrzymuje kontakty z przedsiębiorstwami prywatnymi.Dla 7% są to kontakty częste i regularne.
Relacje z firmami prywatnymi częściej utrzymują organizacje:
■ o formie prawnej fundacji,
■ z branż usług socjalnych oraz rozwoju lokalnego,
■ o ogólnopolskiej lub ponadnarodowej skali działania,
■ z budżetem rocznym większym niż 100 tys. zł.
Mimo że niewiele organizacji deklaruje utrzymywanie ścisłych kontaktów z biznesem, to 51% stowarzyszeń i fundacji wskazuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat otrzymało od firm jakiegoś rodzaju wsparcie. Przybierało ono bardzo różne formy: od pomocy finansowej po transfer wiedzy i współpracę merytoryczną. Zdecydowanie najbardziej popularne było jednak wsparcie finansowe.
Opracowanie na podstawie wyników badań Stowarzyszenia Klon/Jawor "Wizerunek organizacji pozarządowych" z 2018.